Filtry Google – sposób na nieuczciwych webmasterów
Co to dokładnie są filtry Google?
Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy dopuszczają się łamania wytycznych opracowanych przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli podczas pozycjonowania swojej strony pamiętasz o wszystkich zasadach , nie musisz martwić się o filtry Google.
Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google
Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w rażący sposób naruszają wytyczne Google mogą być nawet całkowicie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są z reguły na miesiąc, a filtry algorytmiczne do momentu, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Przeważnie spotkać możemy się się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.