Zalety usług agencji SEO
Przedsiębiorstwa lub administratorzy stron internetowych, którzy chcą dotrzeć do pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na minimum 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie działań samemu. Nie dysponując wiedzą w tematyce SEO i nie monitorując na bieżąco informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować właściwie i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejny sposób to stworzenie etatu dla biegłego SEOwca, jednakże nie każda firma się na to decyduje ze względu na koszty. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wygospodarowany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że obok ekspertów od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od kreatywnego pisania, projektowania graficznego, kampanii Google Ads i programowania, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.
Cechy profesjonalnej agencji SEO
Polskich agencji SEO jest co niemiara. Czym kierować się podczas szukania firmy, która poprawi naszą widoczność w SERP? Radzimy wybrać markę, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych oraz reklamowych, co roku rośnie, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, iż ma ona duże doświadczenie i może bez trudu pochwalić się pokaźnym portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO często obecna jest sekcja z opisem tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę warto przeczytać studia takich przypadków, żeby samemu sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, a także to dla jakich branż pracowała oraz jakie problemy udało jej się rozwiązać. Dobra agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: pisze o planach prac na najbliższe miesiące, jak również przekazuje sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich efekty.
Drugi ważki aspekt to personalizacja oferty i dopasowanie zakresu prac do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik doświadczonej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, nieodzowne do przygotowania dla niej pełnej oferty. To dane, których nie da się odszukać na własną rękę w internecie, jak np. informacja o prowadzonych do tej pory pracach SEO i o najistotniejszych dla klienta usługach czy produktach, które zamierza wypromować.
Opłata za efekty – czy to poprawny model rozliczenia z agencją SEO?
Nieufnie powinno się potraktować firmy SEO, które sugerują typ współpracy z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim modelu rozliczenie odbywa się dopiero wówczas, kiedy słowa kluczowe dotrą na ustalone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top3 czy też Top10). To wciąż często napotykany sposób rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże zagrożenie – można bowiem uzyskać błyskawiczne rezultaty łamiąc zasady ustalone przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm również nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, zatem dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Co do ceny za działania firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy niezbędne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by wykonać wnikliwy audyt SEO, a później wdrożyć wszystkie wymienione w nim zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty działań są o wiele niższe.
Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]