Co sprawdza audyt SEO?
Audyt – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie firmy, spółki lub przedsiębiorstwa pod kątem licznych obszarów, między innymi finansowych i organizacyjnych, a także analizę możliwości rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak prędkość ładowania się witryny, meta opisy i tytuły, hierarchię nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej znaczących aspektów. Nie licząc samego wykazania nieprawidłowości i błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone również zalecenia co do rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO bada witrynę www pod względem dostępności, zgodności ze normami W3C, zawartości strony, jak również prawidłowości kodu. Prócz tego sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wskazała ona wszystkie błędy na stronie oraz – co kluczowe – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.
Audyt SEO – darmowy czy płatny?
Online jest sporo narzędzi i stron, za pomocą których ekspresowo i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonuje się audyt SEO witryny. Pozytywy takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Wady? Długo by wyliczać. Wersje testowe bądź też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeśli już dostrzegą jakieś uchybienia na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Sporo błędów (między innymi w kodzie) wychwycić można jedynie w czasie analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.
Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję należy zaczekać zazwyczaj od kilku dni do około miesiąca. Termin na dostarczenie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego przeprowadzenia. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich istotnych problemów ukrytych w witrynie. Jeśli strona została utworzona na bezpłatnym szablonie lub na platformie pokroju Magento czy Shoper, to elementów do poprawy może być cała masa. Jeśli strona powoli się wczytuje i nie ma praktycznie żadnej widoczności na najważniejsze dla klienta frazy, to też są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.
Jakie problemy pokazuje SEO audyt?
Starannie zrealizowany audyt SEO może ujawnić masę wad strony, m.in:
- brak albo źle wykonane połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics),
- powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
- rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- jakość kodu witryny,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- słaba jakość treści na stronie,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak metadanych,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne ładowanie się jakiś elementów,
- brak czy też nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- powolne ładowanie się strony w wersji mobilnej i desktopowej
.
Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]