Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe
Więcej o pozycjonowaniu Krakow
Funkcjonują trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu istotne jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę na ogół:
– dzielnicę (przykładowo “sklep RTV Śródmieście”)
– miasto (“weterynarz Kraków”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do klientów przebywających w danym regionie. Ten sposób pozycjonowania jest preferowania także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na reklamę i nie może konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja hiszpańska“, to “restauracja hiszpańska Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon
Inny model pozycjonowania to dobre i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą właściwego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale też koszty reklamy w Google Ads mocno się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to również znacznie mniejsza konkurencja. Ważne jest też to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe Nike Revolution białe sklep online,
– golarka Philips S5400 srebrna,
– smartfon Samsung Galaxy A50 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, koncert znanego zespołu czy Dzień Ojca. Ten typ pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. W większości wypadków powinno się zacząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść strony internetowej.
Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]