Usuwanie linków z Google – bat na ban
Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Pomimo starań, domena nie zmienia swojej pozycji w Google? Powyższe symptomy sugerują obciążenie strony filtrem Google.
Jak działa filtr Google
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten ułatwią nam przeznaczone do tego programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas błyskawicznego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać problem w odpowiednie ręce.