Uważaj na bany i filtry Google
Prowadzenie prężnej witryny www zmusza do jej efektywnego sytuowana w wyszukiwarkach, aby była dostrzegalna dla odbiorców i miała stałą rangę. Niekiedy jednak nasze zabiegi wywołują pogwałcenie zasad prawidłowego SEO i na witrynę mogą być zastosowane przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, co zrobić, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – co to jest?
Ban od Google oznacza najgorszy rodzaj kary, jakiemu może ulec strona internetowa. Oznacza on kompletne zlikwidowanie jej z wyników przeglądarki Google, co tak naprawdę realnie komplikuje funkcjonowanie interesu. Po zbanowaniu strony ilość naszych klientów drastycznie spadnie, gdyż 90% internautów używa Google. Natomiast założenie filtra cofa naszą stronę www w wynikach przeglądania, co też niekorzystnie wpływa na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją filtry ręczne – ustawiane osobiście przez pracowników Google oraz algorytmiczne, które zakładane są samoczynnie przez specjalistyczne oprogramowanie.
Czy można zlikwidować bany i filtry Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google zakładane są m.in. za zamieszczanie ogromnej liczby linków promujących naszą stronę internetową lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google musimy uprzednio zgłębić jego przyczynę. Pamiętajmy, żeby zaangażować do tego specjalistyczną agencję SEO, która w kilka miesięcy zajmie się z kłopotem. Procedura może niestety przeciągać się do 6 miesięcy, należy więc trochę poczekać.